Hudební Candy Crush Saga
0 Rémy Martin 17.11.2014Jak známo, jsem velký milovník klasické hudby i všech jejích současných extenzí. V klasice jsem zažil už ledacos, ale následující informace mě opravdu překvapila. Jeden z nejrespektovanějších souborů světa, Londýnský symfonický orchestr, totiž nahrál hudbu k digitální hře!
Pravda, jedná se o jednu z nejúspěšnějších her současnosti, která dobyla snad všechny dostupné platformy, a to puzzle game neboli skládačku známou pod jménem Candy Crush Saga, resp. její poslední díl Candy Crush Soda Saga.
Důvodem tohoto překvapivého spojení mezi vývojářskou společností King Digital Entertainment a Londýnským symfonickým orchestrem je nejpravděpodobněji fakt, že po tak ohromujícím úspěchu, kdy titul Candy Crush Saga zaznamenal zisk v řádech miliard dolarů, bylo téměř nemožné přinést veřejnosti ještě větší zážitek.
Ale povedlo se! Zážitek na zcela nové úrovni dodává pokračování této veleúspěšné ságy, kromě vylepšené grafiky, právě hudba v podání Londýnského symfonického orchestru. Ústřední skladatel vývojářské společnosti, Johan Holmström, k tomu dodává: „Nejdůležitější je celkový dojem. Bylo zřejmé, že náš nový titul potřebuje více organický zvuk a ten mu mohly dodat jen živé nástroje. A to mě přivedlo ke spolupráci se symfonickým orchestrem“.
Pověstnou třešničkou na dortu je skutečnost, že se hudba nahrávala ve známém Abbey Road studiu a také to, že bylo použito totožné piano, na nějž hráli i slavní Beatles. Jediné, čeho všichni zúčastnění litují, je to, že se z tohoto projektu nepovedlo pořídit dnes už ikonickou společnou fotografii z přechodu pro chodce vedoucímu právě k tomuto studiu.
Vedoucí flétnové sekce Londýnského symfonického orchestru, Gareth Davies, k této neobvyklé spolupráci uvádí: „Bylo to neskutečně zábavné. Abych lépe pochopil, pro co vlastně hudbu skládáme, jsem si tuto hru dokonce na vlastní kůži vyzkoušel. A z výsledku soudím, že živá orchestrální hudba posouvá titul Candy Crush Soda Saga na zcela novou úroveň.“
Přidám se ke slovům Garetha Daviese a budu věřit, že i herní titul dokáže díky klasické hudbě přinést veřejnosti alespoň o oktávu výraznější zážitek.
Pište mi, prosím, na můj blog či FB profil, co si myslíte o pronikání klasické hudby do jiných oblastí moderní společnosti, jako v tomto případě do herního průmyslu. Je to podle vás dobře, nebo ne?
Ukázku si můžete poslechnout zde.
Další články, recenze a doporučení Rémy Martina naleznete na blogu Remy-Martin.cz nebo na stránce facebook.com/RemyMartinCZ.
Každou sudou středu v 18:00 si vychutnejte pořad Vybrané tóny Rémy Martina na Rádiu Classic Praha.