ahead – 1200×100

PLAY.CZ

Právě poslouchá celkem 8787 posluchačů.

Seznam rádií

Seznam stylů

Seznam krajů

DAKAR 2009: První etapa

0 Redakce 5.1.2009

MS RALLYTRUCK tým Marka Spáčila je po první etapě na třináctém místě.

I přes mírné zmatky s dalším posunem času, kdy si všichni účastníci Rallye Dakar museli hodinky uzpůsobit rallyečasu stanovenému organizátory závodu, všichni členové MS-rallytruck týmu se stihli nasnídat, sbalit a vyrazit na první etapu včas. Zelený závodní Liaz 4×4 Dakar s Markem Spáčilem, Zdenkem Kubešou a Jardou Lamačem vystartovali z La fermé  ve veletržním areálu La Rural na trať z Buenos Aires do Santa Rosa de la Pampa v 10.15 hodin. Do startu speciální zkoušky ujeli 196 kilometrů.

Samotný speciál vedl ze San Saladillo do Trenque Lauquen úsekem dlouhým 371 kilometrů. Liaz MS – rallytrucku startoval v 12.55. „Na start první etapy jsme se připravovali tak, že jsme se pěkně vyspali. Studovali jsme roadbook a stanovili jsme si strategii jízdy celé etapy,“ informoval těsně před odjezdem manažer MS-rallytruck týmu a první pilot závodního Liazu 4×4 Marek Spáčil, kterému se podařilo v první den závodu vybojovat třináctou pozici se ztrátou 15,31 minut.

Trasa vedla převážně po asfaltu a takzvaných pistách, což jsou zpevněné prašné cesty. „Bylo to šíleně náročné. Jelo s prašnými úseky, prostě bílá mlha, všude prach. Byly to rychlé pasáže, kde byly připravené i záludnosti, které nebyly uvedeny v roadbooku. Byla tam například zatáčka, kterou jsme neměli značenou,“ popsal etapu Marek Spáčil. Kvůli prachu se obtížněji předjíždělo. „Jakmile jsem za někoho odjel na padestá metrů, nic jsem neviděl,“ pokračoval Marek, který je se svým dosavadním umístěním spokojený. „Zítra se musím posunout do té špice,“ dodal olomoucký závodník.

První etapa je podle organizátorů jedna z nejrychlejších z celého okruhu. Stejně i tak ta druhá nabídne tvrdý boj o pozice a může výrazně ovlivnit průběh dalších náročnějších terénních částí rallye Dakar 2009. Cílem Marka Spáčila je probojovat se během prvních dvou dnů závodu do první desítky.

V druhé etapě se závodníci odstartují zostra a vyrazí na stejnou trať trucky spolu s osobními automobily. Měřených bude prvních 237 kilometrů. Organizátoři obě etapy hodnotí jako nejrychlejší část celého Dakaru. Ti, co se probojují na přední pozice během prvních dvou etap, budou mít možnost si své pozice snadněji udržet.  
 
(zura)
(foto: ARCHIV MS-rallytruck)