ahead – 1200×100

PLAY.CZ

Právě poslouchá celkem 4365 posluchačů.

Seznam rádií

Seznam stylů

Seznam krajů

DAKAR 2009: Dramatická desátá etapa

0 Redakce 14.1.2009

Velmi dramatický závod za podivných okolností Jak jsme psali na začátku a jak předpovídali pořadatelé byla tato etapa destrukční a konečná pro většinu posádek.

Etapa byla zkrácena pro kamiony na 470 km , ale problémy nastali již se zpožděným startem, který byl odložen pro velmi špatné počasí.
Zelená líza MS RALLYTRUCK týmu vyrazila do této etapy oslabená o jednu nápravu s tím, že přední náhon může připínat jenom když bude opravdu krize v písku . Marek Spáčil se svým kamionem však jel neskutečně skvělou jízdu, předjel spoustu soupeřů a držel se kolem 9 místa až do doby, kdy se objevila první závada tohoto dne.

V plné rychlosti na kamenitém svahu zjistil druhý pilot prudký únik vzduchu a vozidlo se stalo neřízenou střelou, poněvadž brzdy u lízy jsou vzduchové, tak vozidlo nešlo zabrzdit. Po zastavení posádka zjistila příčinu, prasklá vzduchová hadice. Následovala provizorní oprava.
Po vyjetí do dalších kilometrů těžké etapy se kluci pokusili zabojovat a dohnat ztrátu, ale daň pro tento den ještě nebyla u konce. V plné rychlosti dostali defekt a s neovladatelným monstrem padali po svahu mezi obrovskými balvany do zhruba 200 m hlubokéhé strže.
Jediné štěstí bylo, že svah neměl kolmé stěny a vozidlo se podařilo v pádu srovnat. Auto i posádka tento nedobrovolný výlet mimo trať kupodivu přežila bez větších škod . Dole na dně strže opravili defekt, vyškrábali se pracně nahoru a začali znovu závodit, proto abychom po zhruba 150 km mohli zastavit a začít dělat druhý defekt.

Po zhruba 50 km přestali na zelené líze brzdit uplně brzdy a tak museli zastavit a na místě je seřídit tak, aby alespoň mohli dojet do konce etapy, protože o závodění v tuto chvíli nebyla řeč.

Když se přiřítili k obrovským písečným dunám, usmálo se na ně štěstí a bůh dakaru jim pomohl přenést se přes tuto přírodní překážku bez jediného zaváhání.

Naprosto špičkový průjezd, ale začalo jím téct servo řízení. Marek se svou zraněnou rukou měl veliké potíže obrovské monstrum bez posilovače v terénu uřídit. Museli několikrát zastavovat a dolévat olej.

Když už měli cíl opravdu na dohled tak, aby toho nebylo málo,  zhruba 1 km před cílem udělali třetí defekt a zadřeli přední reduktor.
Do cíle lízu dostali, umístění v etapě se bude řešit během dne .

V tuto chvíli jsou v bivaku a všichni včetně press auta předvádí koncert pro 16 ruk a jednu lízu.

MS RALLYTRUCK tým se nevzdává a chtějí auto dostat v závodě až do Buenos Aires .

(Y)