ahead – 1200×100

PLAY.CZ

Právě poslouchá celkem 16750 posluchačů.

Seznam rádií

Seznam stylů

Seznam krajů

Projekt Zemětřesení 2, hold Jiřímu Schelingerovi, se uzavírá minialbem Epilog

0 jsk 18.1.2021

Kytarista a producent Miloš Dodo Doležal a spol. se rozhodli udělat definitivní krok do samého nitra Zemětřesení Jiřího Schelingera a vydat minialbum Epilog s posledními skladbami ze zamýšleného projektu výjimečného zpěváka a hudebníka, který by letos oslavil 70. narozeniny a od jehož předčasné tragické smrti uběhne 40 let.

Projekt Zemětřesení se zformoval v roce 1992 na základě hlasování fanoušků. Výsledné obsazení tvořili Aleš Brichta, Vlasta Henych, Miloš Dodo Doležal a Štěpán Smetáček. Jako poctu Jiřímu Schelingerovi vydali v roce 1993 album Zemětřesení s písněmi, které zpěvák chystal na album, jež ovšem kvůli své předčasné smrti nedokončil. Na Zemětřesení 2 došlo ke změně sestavy. Doležal a Smetáček byli doplněni Doležalem juniorem na baskytaru a zpěvákem Mladenem Djelmo. Snad právě díky jeho hrubě vemlouvavému hlasu jen těžko rozeznatelnému od Schelingerova, ale i tvrdšímu soundu a celkově temnější atmosféře byla „dvojka” blíže tomu, jak mohlo vypadat původní Zemětřesení Jiřího Schelingera v letech 1980-81.

Minialbum vzniklo na popud fanoušků, kterým na „dvojce“ stále ještě něco chybělo. Obsahuje čtyři poměrně dlouhé a náročné kompozice. Dvě z nich, Cizinec a Můžeš vejít – 21. století dokončil Schelinger těsně před smrtí a zachovaly se na kazetách z koncertů nebo ze zkušebny. Epilog přináší jejich verze co možná nejbližší aranžmá těch původních z let 1980-81. Anděl smrti je jeden z posledních textů, které F. R. Čech před čtyřiceti lety pro zpěváka napsal.

Kvartet Djelmo-Doležal-Doležal-Smetáček se pokusil rekonstruovat, jak by byla mohla tato desetiminutová hudební spekulace o smrti vypadat, nebýt onoho osudného 13. dubna 1981. Skladba Epilog, mystérium hodné svého jména, minalbum uzavírá. Jiří Schelinger pronesl na setkání členů řádu Regula Pragensis v Soběslavi několik dní před svou smrtí zvláštní proroctví. Jeho deklamace v podání Mladena Djelmo konfrontující tušení „onoho” světa se sabbatovskými riffy dovede posluchače do finále.