ahead – 1200×100

PLAY.CZ

Právě poslouchá celkem 18303 posluchačů.

Seznam rádií

Seznam stylů

Seznam krajů

Kylie Minogue: Druhořadá antická bohyně

0 Redakce 4.3.2011

Pražský koncert popové hvězdy Kylie Minogue ukázal, že ani vyšperkovaná výpravná show nedokáže zakrýt její největší slabinu – tenký nezajímavý hlas a po hudební stránce většinou předvídatelnou diskotékovou produkci. Co je platné, že dvaačtyřicetiletá Australanka proměnila pražskou O2 arenu v barevný chrám řecké bohyně lásky Afrodity, když její turné Aphrodite: Les Folies Tour 2011 je k uzoufání prázdné a nudné. Beru zpět všechny výtky, které jsme měl vůči koncertům Shakiry, Lady Gaga nebo Pink. 

To jsou totiž v porovnání s rozmazlenou princezničkou, která se na začátku března vynořila v Praze ze zlaté mušle, o poznání lepší zpěvačky.
Vokální nemohoucnost Minogue vynikla například v coververzi hitu dua Eurythmics There Must Be An Angel. Kdepak druhá Annie  Lennox! Pokud jste zavřeli oči, aby vás neoslňovala ta načinčaná paráda s polonahými tanečnicemi, svalnatými tanečníky ve skladbě Wow připomínajícími bojovníky z filmu Troja či se zlatým Pegasem, znělo to jako karaoke. Navíc se špatným zvukem.

Nástupkyně Madonny? Ani náhodou. Popová královna také není žádná velká vokalistka a balancuje na hranici kýče, ale je rozhodně zábavnější a osobitější, než Minogue, která svou snahu o antickou image dotáhla do takové přeplácané podoby, že s křidélky na hlavě vypadala jako oživlá postavička z animovaného seriálu o Asterixovi a Obelixovi.

Toho, komu nevadí, když v hudbě forma zásadně převyšuje obsah, mohla tahle přehlídka plná akrobacie a zdůrazňované krásy lidských těl, připadat jako vrchol umění. Ovšem chudák ten, kdo přišel kvůli muzice a nezajímalo ho, že tohle show protkané množstvím sexuálních narážek vyšlo v přepočtu na půl miliardy korun.
Vystoupení v rámci turné Aphrodite: Les Folies Tour 2011 stále pohledná Kylie zahájila efektním intrem, při kterém se před jásajícím publikem objevila na pódiu ve tvaru srdce jako bohyně Afrodita a jako první píseň nabídla skladbu Aphrodite ze stejnojmenného alba z loňského roku.

Publikum na tu podívanou zíralo tak ohromeně, že zapomnělo tancovat, přestože právě k tomu je tvorba Kylie určena. První řady diváků zvedl až po delším čase hitSpinning Around, ale rozhodně se nedá říct, že by ze tří čtvrtin zaplněná hala nějak šílela nadšením. Lidé spíše se zatajeným dechem čekali, co dalšího jim nabídne tahle cirkusová show. Vesměs pozitivní ohlasy vystoupení přičítám tomu, že jenom nenapravitelný optimista mohl od koncertu Kylie očekávat velký hudební zážitek. Co taky můžete chtít od zpěvačky, která se při produkci vznáší nad hlavami diváků na zádech obrovského černošského tanečníka s mohutnými bílými perutěmi? Prostě podívaná za hranicí kýče, která už s muzikou nemá příliš mnoho společného. Navíc Kylie k překvapení mnohých fanoušků zcela opominula své nejúspěšnější písně Locomotion a I Should Be So Lucky.

Závěr pak byl esencí vší té opulentnosti a dvouhodinové podívané. Voda tryskající ze tří desítek fontán, tanečníci a tanečnice vznášející se ve dvojicích v eroticky podbarvených pozicích u stropu při skladbě All the Lovers byli tečkou, která asi jenom tak nezmizí z paměti většiny přítomných.

Jejich ohlasy svědčí o tom, že se jim tahle show líbila. Proč ne, ale při vší úctě k posluchačům musím podotknout, že Kylie se sice snažila předvést renesanční anticky zabarvené představení plné barev a úctyhodné choreografie, ale místo Homerovy Illiady to jsou spíše Jiráskovy upachtěné a nedůvěryhodné Staré pověsti české.
 
RICHARD WINTER
 


2. 3. 2011 – Praha, O2 arena