World of Warcraft: Mists of Pandaria – Nastavovaná pandí kaše
0 Petr Hašek 28.10.2012Od roku 2004, kdy vyšel první World of Warcraft, spolu zápasí horda a aliance. Války ustávaly nebo intenzívněly, nikdy ale zcela nezmizely. Dalo se tedy čekat, že ani porážka aspektu smrti, obrovského a šíleného draka Deathwinga, ani záchrana světa rasistické spory neukončí.
A je to právě jedna z těchto bitev, která vede k objevení nového, dosud neznámého světa – světa origami, lampiónů, čínských střech a slaměných klobouků – Pandarie.
Napodobenina asijského světa (včetně „velké pandí zdi“, která je určitě také vidět z vesmíru) je ve WoW něco nového, ale určitě ne originálního. Naopak, hráč se už po několika minutách přestane divit, že se tvůrci filmu Kung-fu panda soudili s Blizzardem o porušení autorských práv. Buclatými chundeláči napodobujícími kung-fu kreace ze šaolinských filmů osmdesátých let se ostrov jen hemží. K tomu přidejte rybí lid, nápadně připomínající Abea Sapiena z Hellboye, a podivné opice, které běhají v potápěčských přilbách z knih Julese Verna a házejí po vás banány.
Má to být vtip? Kdyby to byla jen jedna součást datadisku, mohli bychom to brát s nadsázkou. Tato atmosféra splácanin ale prostupuje naprosto celý „nový svět“. Pandaria potvrzuje teorii umírající dojné krávy, kterou majitelé, místo aby jí dopřáli klidnou smrt, dojí a dojí, až z ní nic nezbude.
Maximální úroveň postav se zvyšuje na devadesátku, životy jednoho hráče s průměrným vybavením sahají ke čtyřem stům tisícům, hodnoty poškození skáčou okolo sta tisíc i výš. Čísla jsou závratná a těžko se v nich budete orientovat. Přibyla nová rasa a povolání – pandaren monk. Je to hybrid, který podobně jako druid umí naprosto všechno, stačí jen přehodit talenty. Není to ani nové, ani hezké, ani nějak zvlášť zábavné.
Naštěstí, pokud se přes tyto nedostatky přeneseme , Pandaria přináší několik novinek a zlepšení, které World of Warcrat posouvají o něco výše než předchozí dva datadisky. Přibyly scénáře zahrnující sérii několika úkolů pro tři lidi, po kterých hráč bohužel zůstává téměř bez odměny. Nové dungeony, klasicky pro pět lidí, obsahují zábavné mechanismy, ke dvěma obtížnostem přibyla ještě třetí – challenge, která obnáší dokončení dungeonu v daném časovém limitu. Hráč odměnou dostane upravený vzhled jedné části oděvu.
Do řady již klasických profesí tentokrát nepřibyla žádná nová, místo toho můžete trénovat „bojová zvířátka“ ve stylu Pokémon. Na tomto přirovnání není nic přehnaného. Svět se hemží různými potvůrkami od krys a švábů po pekelné psy a malé draky, které můžete porazit v boji svým vlastním ochočeným mazlíčkem a oslabené jedince pak chytit do dřevěné bedýnky, která slouží namísto pokéballu. Podobně jako všechno ostatní je to drze okopírované, ale zároveň docela zábavné.
Nebyl by to World of Warcraft, kdyby v něm velkou roli nehrálo PvP. A tomu se daří asi nejlépe od doby prvního datadisku Burning Crusade. Objevují se nová bojiště, ve kterých buď tlačíte důlní vozíky (à la Team Fortress 2), nebo držíte barevné koule. Vyrovnanost povolání stále není ideální, ale aspoň víceméně funguje, což se ovšem může s prvním větším patchem zásadně změnit.
Mists of Pandaria přináší do světa Warcraftu několik „novinek“. Jejich novost je ale velmi pochybná, protože jste se s nimi mohli setkat ve spoustě jiných her či filmů. Pokud vás WoW i po těch letech nepřestalo bavit, bude vás bavit nadále. Pokud vás už omrzelo, pocítíte Pandarii jako násilně naroubované pokračování něčeho, co už mělo dávno skončit.
6,0/10
Pavel Charbuský
WORLD OF WARCRAFT: MISTS OF PANDARIA
Výrobce: Blizzard
Vydavatel: Activision Blizzard/ABC Data (výhradní distributor pro ČR)
Platforma: PC (testovaná)
Jazyk: anglicky