Česká televize je počtvrté za sebou jedničkou na trhu
0 Redakce 4.1.2022Televizní diváci v loňském roce nejvíce vyhledávali program České televize. Tuzemský trh se České televizi podařilo ovládnout počtvrté v řadě. S průměrným celodenním podílem na publiku atakujícím 33 procent se navíc jednalo o její nejlepší výsledek od roku 1998.
Lídrem trhu byla ČT tentokrát nejen v průběhu dne, ale poprvé v historii také v hlavním vysílacím čase. Prvenství jí patří i za nejsledovanější pořad roku, kterým byla premiérová pohádka Jak si nevzít princeznu. Na Štědrý večer ji sledovalo více než 3,2 milionu lidí.
Hned dvanáct nejsledovanějších pořadů loňského roku viděli diváci také na programech České televize. Pohádku Jak si nevzít princeznu si nenechaly ujít téměř dvě třetiny diváků u obrazovek (63,26 procent) a poprvé v historii také více než milion lidí po odvysílání v rámci tzv. odložené sledovanosti.
Druhým nejsledovanějším pořadem loňska byla druhá štědrovečerní pohádka Tři oříšky pro Popelku s 2,7 miliony diváků a žebříček uzavírá jeden z dílů úspěšného seriálu Zločiny Velké Prahy s bezmála 2 miliony diváků.
Česká televize dosáhla v roce 2021 také na vůbec nejvyšší náskok nad ostatními vysílateli v historii měření sledovanosti. Podíl na trhu jí narostl jak v rámci celodenního vysílání (32,34 procent), tak i v prime timu (19 až 22 hodin), kdy dosáhl na hodnotu 31,59 procent (meziroční nárůst o více než dvě procenta). Jedná se o nejvyšší podíl od roku 2007.
Z pohledu jednotlivých programů se výrazně dařilo zejména sportovnímu kanálu ČT sport a dětskému Déčku, které zaznamenalo druhý nejvyšší výsledek od počátku svého vysílání v roce 2013. Na rekordní sledovanost dosáhl v loňském roce i hlavní zpravodajský pořad České televize Události. Průměrně jej denně sledovalo 1,03 milionu diváků (29,42 procent), nejvíce za posledních patnáct let.
Po loňském rekordním roce Česká televize úspěšně odstartovala také ten letošní. Vůbec nejsledovanějším novoročním pořadem na všech televizích byl Novoroční projev předsedy vlády Petra Fialy, který si jen na ČT1 nenechalo ujít 1,48 milionu diváků starších patnácti let (na ČT24 dalších 153 tisíc diváků). Jen s minimálním odstupem za ním se v žebříčku nejsledovanějších novoročních pořadů umístil poslední díl výpravné koprodukční série Marie Terezie (na snímku). Sledovalo jej 1,46 milionu diváků v kategorii 15+. Česká televize vysílala na Nový rok také projev předsedy Senátu. Na ČT1 a ČT24 jej vidělo 884 tisíc diváků.