ahead – 1200×100

PLAY.CZ

Právě poslouchá celkem 27352 posluchačů.

Seznam rádií

Seznam stylů

Seznam krajů

Tata Bojs: Točili jsme na techniku, se kterou Ridley Scott natočil Promethea

0 Petr Hašek 5.10.2012

Skupina Tata Bojs natočila první 3D videoklip v České republice. Je k písničce Homo Demo z alba Ležatá osmička a premiéru bude mít na koncertě kapely v pražském klubu SaSaZu 17. října.

Jak natáčení probíhalo a co s klipem bude dál, řekl bubeník a zpěvák Milan Cais.

Jakým způsobem vlastně budete v SaSaZu svůj 3D klip prezentovat?

Ve foyeru i uvnitř klubu budou velké 3D televize. Lidé budou mít k dispozici aktivní brýle a u jedné obrazovky se bude moci zdržovat několik diváků, kteří se budou moci na klip podívat jako jedni z prvních.

Kdy byl natočen?

Vznikl přes léto, přesněji v červenci. Bavit jsme se o něm ale s jeho tvůrce Šimonem Šafránkem začali už před rokem. Bylo jasné, že když budeme točit 3D klip, budeme ho chtít zrealizovat na dobré profesionální úrovni. Chtěli jsme, aby v něm byly všechny možné hloubky prostoru. Bylo evidentní, že bude potřeba pracovat s perspektivou a bylo nutné vybrat správně lokaci. Volba nakonec padla na střechu nové budovy Národního muzea v Praze, kde jsou nádherné průhledy na město. Je to atraktivní prostředí, současně takové industriální, a jsou tam kolejnice, které jsme pro natáčení chtěli mít. Potřebovali jsme udělat za den asi sedm záběrů, ale věděli jsme, že se konstrukce s těmi kamerami dost složitě posouvají. Vytipovali jsme tedy na té střeše asi sedm míst, na nichž se bude točit. Snažili jsme se dobře připravit.

Je pravda, že jste měli půjčené kamery, na které natáčel slavný režisér Ridley Scott?

Ano, Scott na ty samé kamery točil film Prometheus. Celý systém byl půjčený z Anglie od společnosti Paramount, a to i s technikem, který s ním do Prahy přijel.

Jak jste toho dosáhli?

Podařilo se to proto, že natáčení zaštítila produkční společnost Caviar. Je na českém trhu nováček, ale například letos v Cannes se stala čtvrtou nejlepší produkcí na světě. Pracuje v ní Honza Strašík, kamarád Šimona Šafránka i můj. Napsal do Paramountu, že by si chtěl půjčit 3D techniku na dva natáčecí dny v České republice, a oni mu ji poslali. Byla to ale docela drahá záležitost.

Na kolik to celé přišlo?

Rozpočet byl asi tři čtvrtě milionu. Náš benefit byl, že jsme chtěli natočit první 3D videoklip v Čechách. To všechny subjekty, které se na tom ve finále podílely, strašně zajímalo.

Přesto asi není lehké sehnat tak vysokou částku…

Sehnat peníze bylo to nejproblematičtější. Když za námi před rokem Šimon Šafránek přišel s tím, že by chtěl takový klip natočit, peníze jsme neměli. Mezi jinými jsme tenkrát oslovili i Samsung, který ovšem sponzorství odmítl s tím, že má jiné priority. V průběhu roku se ale jeho priority změnily, a tak mi jednou jeden člověk od nich zavolal a zeptal se mě, jestli pořád platí náš zájem natočit 3D klip. Já mu řekl, že ano, a on odpověděl, že by je to zajímalo. To byl pro celou tu věc strašně důležitý okamžik. Produkce a postprodukce, které do celé věci vstoupily, do toho šly v rámci interních nákladů. Neměly ale tzv. cash peníze, které jsme potřebovali. S tím pomohl právě Samsung.

Olympic snad také chystá 3D klip…

Bylo to těsné. Přišli jsme se zprávou, že budeme točit, a Michal Máka ze Supraphonu už věděl, že se na to chystá i Olympic. Pokud vím, dělá to trochu jiným způsobem. Jsem zvědavý na výsledek.

Jaký záměr s 3D videoklipem máte?

Brzy vydáme DVD se záznamem našeho loňského koncertu v Praze na Letné. Chtěli jsme, aby byl videoklip jeho součástí, ovšem technicky to nelze udělat. Šlo by to na blu ray, ale v tomto formátu koncert vydávat nebudeme. Videoklip tedy dáme na youtube kanál, který vysílá ve 3D. K vidění bude na koncertě v SaSaZu, jak už jsem říkal, a 30. října chystáme jednorázovou akci v pražském kině Atlas, kam bychom chtěli pozvat fanoušky a lidi, kteří s námi klip dělali. Skvělé by také bylo domluvit se s nějakou distribuční společností, která k nám doveze nějaký film ve formátu 3D, a nabídnout jí, jestli by náš videoklip nechtěla pouštět před ním. Na tom se teď pracuje.