ahead – 1200×100

PLAY.CZ

Právě poslouchá celkem 4860 posluchačů.

Seznam rádií

Seznam stylů

Seznam krajů

Internetové Rádio Blaník CZ

0 Redakce 11.2.2008

Přinášíme další rozhovor s lidmi z rádií. Tentokrát o Radiu Blaník CZ, které hraje “Hezky česky”. Zeptali jsme se hudebního ředitele Dušana Kotory.

Jak se zrodil nápad internetového rádia BLANÍK CZ?

Internetové rádio BLANÍK CZ vzniklo jako doplněk k FM-rádiu BLANÍK pro ty posluchače, kteří upřednostňují české písničky a samozřejmě mají možnost internetového poslechu. Inspirovala nás naše sesterská stanice Rádio CITY se svými internetovými rádii CITY-Osmdesátka a CITY- Devadesátka. BLANÍK svým internetovým rádiem posiluje image rádia, které hraje „HEZKY ČESKY“.

Kdy jste poprvé začali oficiálně vysílat?

V polovině září 2007

Považujete obecně internetové rádio za fenomén?

Ne, čistě internetová rádia nedosahují takové poslechovosti, aby se mohla nazývat fenoménem. Větším fenoménem jsou jistě mp3-přehrávače. Internetová rádia mají však mnohem větší možnosti, které využíváme například k umístění informací k odehrané, právě hrané a následující skladbě (rok vydání, autoři, album, vydavatel a text písničky)

Jakou máte současnou poslechovost?

Ve špičce všedního dne překračujeme denně 300 posluchačů. Na play.cz jsme tak druhé nejposlouchanější čistě internetové rádio po Dance Radiu. BLANÍK CZ má i výrazně více posluchačů než nejúspěšnější „webový klon“ z rodiny Evropa 2 & Frekvence 1 (Frekvence 1 – Romantika).

Jaké marketingové a PR nástroje používáte k osvětě a růstu posluchačů?

Při startu jsme anoncovali nové internetové rádio na FM-BLANÍKU v moderátorských vstupech, proběhlo i pár PR-článků.

Jak vidíte budoucnost internetových rádií?

Internetová rádia nebudou vzhledem k dostupnosti a k jejich množství v dohledné době masovým médiem. Náklady na internetové rádio jsou však nesrovnatelně nižší než u FM-rádia a tak si nejen větší „rozhlasové domy“ mohou dovolit dělat rádia hrající minoritní žánry, na čemž vydělá hlavně posluchač.

Kdo je pro Vás největší konkurence?

Jako internetové rádio nemáme podobně hrající konkurenci a s FM-rádii se nemůžeme srovnávat.

Plánujete další vývoj Vašeho rádia?

Zatím ne.

Jaká je Vaše cílová skupina posluchačů a jak s nimi spolupracujete?

Stejná jako u Rádia BLANÍK, tedy 30-50.

Kdo a jak financuje celý provoz rádia?

BLANÍK CZ patří stejným majitelům jako rádia BLANÍK či CITY.

Marcela Buchtová, marketing, Play.cz

Poslouchejte Radio Blaník CZ online